Armstrong, UK Times Settle Libel Suit

Ends 9-year legal battle over articles alleging doping

By Polly Davis Doig,  Newser Staff

Posted Aug 25, 2013 7:05 AM CDT

(Newser) – Britain's Sunday Times and Lance Armstrong have settled an almost decade-long legal battle over the disgraced cyclist's doping, the Times reports via a headline that proclaims Armstrong a "drug cheat." Terms of the deal are confidential, but the paper calls it a "mutually acceptable final resolution." The Times had paid Armstrong $470,000 in a 2006 libel settlement over 2004 articles it ran detailing his alleged doping; it sued to the tune of $1.6 million to recoup that settlement and damages after Armstrong admitted to Oprah in January that he had in fact used in all seven Tour de France wins.

In this Feb. 15, 2011, file photo, Lance Armstrong pauses during an interview in Austin, Texas.
In this Feb. 15, 2011, file photo, Lance Armstrong pauses during an interview in Austin, Texas.   (AP Photo/Thao Nguyen, File)
In this July 24, 2005, file photo, Lance  Armstrong carries the US flag on a victory lap after winning his seventh straight Tour de France.
In this July 24, 2005, file photo, Lance Armstrong carries the US flag on a victory lap after winning his seventh straight Tour de France.   (AP Photo/Peter Dejong, File)
« Prev« Prev | Next »Next » Slideshow
My TakeCLICK BELOW TO VOTE
14%
5%
0%
64%
5%
14%
To report an error on this story, notify our editors.

NEWS FROM OUR PARTNERS
Other Sites We Like:   The Street   |   24/7 Wall St.   |   BuzzFeed   |   Cracked   |   World History Project   |   POPSUGAR Tech   |   Business Insider   |   HuffPost Entertainment