Snappy newsletters. Simple Facebook sharing. Spirited comments. Sweet features are waiting… GET THEM NOW!

Coffee, Tea Lower Risk of Diabetes

Just drink 4 cups a day; decaf works, too

By M. Morris,  Newser Staff

Posted Dec 14, 2009 5:42 PM CST

(Newser) – Consuming four cups a day of coffee, tea, or even decaf dramatically lowers the risk of developing Type 2 diabetes, researchers say. In 18 studies that covered a whopping half-million people, coffee drinkers lowered their risk of diabetes by 7% per cup, Bloomberg reports. More research is needed, but the finding could eventually lead to doctors instructing patients to "increase their consumption of tea and coffee in addition to increasing their levels of physical activity," the scientists write.

Drinking four cups of coffee, tea, and even decaf per day slashes the risk of developing Type 2 diabetes, scientists say.
Drinking four cups of coffee, tea, and even decaf per day slashes the risk of developing Type 2 diabetes, scientists say.   (©CanadaPenguin)
« Prev« Prev | Next »Next » Slideshow
My TakeCLICK BELOW TO VOTE
40%
0%
0%
0%
20%
40%
To report an error on this story, notify our editors.
COMMENTS
Showing 3 of 21 comments
passinthru
Dec 15, 2009 12:42 PM CST
caffeine IS good for you...just not at the amounts that these companies are selling it as...ever wonder why caffeine is in Excedrin migraine? its a catalyst for other medications. just an FYI people, why dont you Google THEANINE...
Spudsy
Dec 15, 2009 12:38 PM CST
The subline is correct = "This week, caffeine is good for you" . You could go nuts trying to live your life by these food health pronouncements.
Hip
Dec 15, 2009 12:06 PM CST
I can't even begin to imagine how many variables there are in these "studies". Ridiculous!
 

NEWS FROM OUR PARTNERS
Other Sites We Like:   24/7 Wall St.   |   BuzzFeed   |   Cracked   |   World History Project   |   POPSUGAR Tech   |   Business Insider   |   HuffPost Entertainment   |   NewsOne