Dan Rather Loses Bid to Reinstate CBS Lawsuit

Top NY court rejects former anchor's motion
By Newser Editors and Wire Services
Posted Jan 12, 2010 2:02 PM CST
Dan Rather Loses Bid to Reinstate CBS Lawsuit
Dan Rather in 2006.   (AP Photo/Kathy Willens, File)

(Newser) – New York's top court today rejected Dan Rather's bid to reinstate his $70 million breach-of-contract lawsuit against CBS. Rather's motion was denied without comment today by the Court of Appeals. "I am disappointed that no court or jury studied the evidence," said Rather in a statement. "The case was dismissed on purely technical grounds." He sued CBS and its top executives in 2007, claiming he had been wrongfully removed from his anchor post over a report that examined President George W. Bush's military service.

His lawsuit claimed fraud and breach of fiduciary duty, as well as breach of contract. A court threw out the fraud claims in September 2008. In September, a five-member Appellate Division panel unanimously concluded there was no breach of contract because CBS still paid Rather his $6 million annual salary after the disputed 2004 broadcast. A spokeswoman said the network is "pleased" by the ruling.
(Read more Dan Rather stories.)

We use cookies. By Clicking "OK" or any content on this site, you agree to allow cookies to be placed. Read more in our privacy policy.
Get the news faster.
Tap to install our app.
X
Install the Newser News app
in two easy steps:
1. Tap in your navigation bar.
2. Tap to Add to Home Screen.

X