Globe to Romney: We Won't Correct Bain Article

But allegations may not hold water, Fortune finds
By Rob Quinn,  Newser Staff
Posted Jul 13, 2012 4:29 AM CDT
Mitt Romney, then-president and CEO of the Salt Lake Organizing Committee, talks with a reporter in 2001, by which time he said he had retired from Bain.   (Getty Images)

(Newser) – The Boston Globe has rejected a request from the Romney campaign to issue a correction to a story which found that the candidate was CEO of Bain Capital for years after he said he left the firm, Politico reports. The story was based on SEC documents filed by Bain itself which state that Romney was the "sole stockholder, chairman of the board, chief executive officer, and president" until 2002, the Globe's editor told the Romney campaign, adding that the Romney campaign's claim that he had no involvement in running the firm after 1999 was fully detailed in the original story.

The Globe story is a headache for Romney and has given ammunition to the Obama campaign—which accuses Romney of lying either to the SEC or the American people—but Fortune has unearthed documents that support Romney's position. Bain circulated offering documents for a private equity fund in 2000 and Romney's name did not appear among the 18 managers listed, ostensibly showing that Romney no longer had any operational input at the firm, though he retained his financial and legal ties to it. (Read more Boston Globe stories.)

My Take on This Story