Oops: Onion Dupes Bangladeshi Papers on Fake Moon Landing

By John Johnson,  Newser Staff
Posted Sep 4, 2009 11:53 AM CDT
In this July 20, 1969, file photo, Apollo 11 astronauts Neil Armstrong and Edwin E. "Buzz" Aldrin plant a US flag on the moon. Allegedly.   (AP Photo/NASA, file)

(Newser) – Satire just doesn't translate well. Two Bangladeshi newspapers have apologized to readers after breathlessly reporting a US scoop: Neil Armstrong thinks the moon landing was a hoax! Problem is, the story appeared in the Onion. "We've since learned that the fun site runs false and juicy reports based on a historic incident," wrote the Daily Manab Zamin. "The truth is that Neil Armstrong never gave such an interview. We are sorry."

In the Onion story, Armstrong calls a news conference to say he's been swayed by a passionate blogger and some "persuasive YouTube videos." He concludes that while the flight felt real at the time, it was all done at a sound stage, "most likely in New Mexico." Says the editor of the other duped paper, the New Nation: "We didn't know the Onion was not a real news site."