US /
CBS

Rather Sues CBS for $70M

Anchor alleges fraud in Guard report aftermath, says contract violated
By Jonas Oransky,  Newser Staff
Posted Sep 19, 2007 5:15 PM CDT
Rather Sues CBS for $70M
Former CBS news anchor Dan Rather is interviewed in New York, Tuesday, June 12, 2007. (AP Photo/Seth Wenig)   (Associated Press)

(Newser) – Dan Rather has filed a $70 million lawsuit against CBS and its corporate parent, claiming bias and fraud in the investigation of the broadcast that brought him down—and then violated his subsequent contract with “60 Minutes.” The filing says Rather was made “a scapegoat” in order “to pacify the White House,” the Times reports.

The suit portrays the former anchor as a docile narrator—and not the author—of the discredited report claiming President Bush was treated preferentially by the National Guard. It also contends he was pressured to read a public apology—again, not written by him. As to the “60 Minutes” claims, Rather’s case hinges on the meanings of “full-time” and “regular”: The old TV lion says other correspondents got twice the work he did. (Read more CBS stories.)

We use cookies. By Clicking "OK" or any content on this site, you agree to allow cookies to be placed. Read more in our privacy policy.
Get the news faster.
Tap to install our app.
X
Install the Newser News app
in two easy steps:
1. Tap in your navigation bar.
2. Tap to Add to Home Screen.

X