Venezuelan TV Station Skirts Ban, Airs on YouTube

Demonstrators protest Chavez, shutdown
By Colleen Barry,  Newser Staff
Posted Jun 1, 2007 11:55 AM CDT

(Newser) – An anti-establishment TV station taken off the air by Venezuelan president Hugo Chavez has found a new way to reach viewers: YouTube. A reduced staff produces and uploads three hour-long newscasts a day for Radio Caracas Television, which stopped broadcasting Sunday. The shutdown of RCTV, which was replaced with a state-run station, sparked protests in the streets of Caracas.

Venezuela's oldest private station, RCTV has been in operation since 1953. On YouTube, it's the most subscribed-to channel of the week and has recorded nearly 165,000 views. An affiliate station in neighboring Colombia has agreed to one daily airing of RCTV's "El Observador," giving the newscast a potential 800,000 viewers. (Read more Venezuela stories.)

We use cookies. By Clicking "OK" or any content on this site, you agree to allow cookies to be placed. Read more in our privacy policy.
Get the news faster.
Tap to install our app.
X
Install the Newser News app
in two easy steps:
1. Tap in your navigation bar.
2. Tap to Add to Home Screen.

X