Claims Chucked in Rather's Suit Against CBS

$70M action can go forward, but without charges against execs
By Harry Kimball,  Newser Staff
Posted Apr 10, 2008 5:40 PM CDT
Claims Chucked in Rather's Suit Against CBS
Viacom chairman Sumner Redstone.   (AP Photo/Douglas C. Pizac, file)

(Newser) – A judge dismissed today some claims of fraud, breach of good faith, and fair dealing in a lawsuit filed against CBS top brass by former anchor Dan Rather, Variety reports. The $70 million suit charges CBS made Rather a scapegoat in the firestorm following revelations “Sixty Minutes” used dubious sources in an exposé on George W. Bush’s National Guard service.

Gone are charges against CBS execs Leslie Moonves and Sumner Redstone, but a judge left intact portions for which Rather is seeking the hefty damages. CBS lawyers said they're pleased with the ruling; as to other charges, they said, “there are no facts to support them, and we expect them to be dismissed when the discovery process is complete.” (Read more Dan Rather stories.)

We use cookies. By Clicking "OK" or any content on this site, you agree to allow cookies to be placed. Read more in our privacy policy.
Get the news faster.
Tap to install our app.
X
Install the Newser News app
in two easy steps:
1. Tap in your navigation bar.
2. Tap to Add to Home Screen.

X