Murdoch May Have Killed Story on Wife

Shafer ponders journalistic ethics of Journal suitor
By Greg Atwan,  Newser Staff
Posted May 11, 2007 9:22 AM CDT
Murdoch May Have Killed Story on Wife
The happy couple at a FOX party   (Getty Images)

(Newser) – Rupert Murdoch may have muscled an Aussie mag into dropping a profile of his third wife, Slate's Jack Shafer speculates. Good Weekend suddenly jettisoned a 10,000-word piece on 38-year-old Wendi Deng last month, after paying writer Eric Ellis $25 grand for the heavily-researched story.

As Murdoch salivates over the Wall Street Journal, Shafer ponders the mogul's journalistic ethics. The Chinese-born Deng is a VP at News Corp, which owned 7% of Good Weekend's parent at the time. And Murdoch is obviously touchy about his helpmeet: His people still fulminate about a seven-year-old exposé in, of all places, the Journal. (Read more Rupert Murdoch stories.)

We use cookies. By Clicking "OK" or any content on this site, you agree to allow cookies to be placed. Read more in our privacy policy.
Get the news faster.
Tap to install our app.
X
Install the Newser News app
in two easy steps:
1. Tap in your navigation bar.
2. Tap to Add to Home Screen.

X