Court Dismisses Dan Rather's Suit vs. CBS

Appellate panel tosses $70M breach of contract claim
By Marie Morris,  Newser Staff
Posted Sep 29, 2009 6:16 PM CDT
Court Dismisses Dan Rather's Suit vs. CBS
Former CBS news anchor Dan Rather, whose $70 million lawsuit over his being fired by the network was dismissed by a state appeals court today.    (AP Photo/Seth Wenig, file)

(Newser) – Dan Rather's $70 million lawsuit against CBS is all but over after an appellate court in New York dismissed his case today. Rather's lawyer vowed to appeal the ruling in the breach of contract suit. Rather initiated the suit following his ouster as Evening News anchor in the wake of a discredited 60 Minutes II report about George W. Bush's military service.

His "claim attempts to gloss over the fact that Rather continued to be compensated at his normal CBS salary of approximately $6 million a year until June 2006 when the compensation was accelerated upon termination, consistent with his contract," the ruling reads in part.
(Read more Dan Rather stories.)

We use cookies. By Clicking "OK" or any content on this site, you agree to allow cookies to be placed. Read more in our privacy policy.
Get the news faster.
Tap to install our app.
X
Install the Newser News app
in two easy steps:
1. Tap in your navigation bar.
2. Tap to Add to Home Screen.

X