X

Sky News: We Hacked 'in the Public Interest'

Channel is yet another Murdoch outlet to cop to the practice
By Newser Editors and Wire Services
Posted Apr 5, 2012 9:41 AM CDT
Sky News: We Hacked 'in the Public Interest'
A man walks to the entrance of one of the BSkyB headquarter buildings complex, in west London, Tuesday, April 3, 2012.   (Lefteris Pitarakis)

(Newser) – But we broke the law for the good of the people! That is, indeed, Sky News' defense. Rupert Murdoch's channel today admitted to twice authorizing its reporters to hack into computers, a potentially embarrassing revelation that could further dent the media tycoon's hope of acquiring full control over satellite broadcaster BSkyB. Sky News said in a statement that in one case it broke into emails belonging to Anne and John Darwin, the so-called "canoe couple" who became notorious after the latter faked his own death in a boating accident.

story continues below

It acknowledged intercepting the couple's emails, but said that the material was later handed to police and insisted it had done nothing wrong. "We stand by these actions as editorially justified and in the public interest. We do not take such decisions lightly or frequently," said Sky News' chief. The Guardian first broke the news of the hacking, but an intrepid detective could have gotten a whiff of it much earlier: A July 21, 2008, article on John Darwin began, "We discovered an email..." (Read more Sky News stories.)

We use cookies. By Clicking "OK" or any content on this site, you agree to allow cookies to be placed. Read more in our privacy policy.
Get the news faster.
Tap to install our app.
X
Install the Newser News app
in two easy steps:
1. Tap in your navigation bar.
2. Tap to Add to Home Screen.

X